BMZ Project (CZ/NO/IL)
DANIEL BULATKIN (CZ/RU) – piano, fender rhodes & synth, PER MATHISEN (NO) – double bass & bass guitar UTSI ZIMRING (ISR) – drums. Nový projekt dlouhodobě fungující ostřílené rytmické sekce norského kontraba-sisty/baskytaristy Pera Mathisena a izraelského bubeníka Utsiho Zimringa a nového ob-jevu na české jazzové scéně – mladého pianisty Daniela Bulatkina. O kvalitě rytmiky Mathisen-Zimring vypovídá hlavně dlouhý výčet hvězd světového formátu, které doprovázela – např. Ulf Wakenius (Oscar Peterson, Michael Brecker); Mike Stern (Jaco Pastorius, Miles Davis); Dave Kikoski (držitel ceny Grammy za desku s Min-gus Big Bandem) a další. S posledním jmenovaným natočili roku 2016 velmi kladně přijaté studiové album “New York City Magic” u evropského vydavatelství Alessa Records. Kapela představí zejména aktuální autorskou tvorbu všech svých členů. Ta oscilu-je na pomezí moderního mainstreamového jazzu a vysokoenergetické fusion. Zvuk tria se tedy pohybuje od klasického akustického tria až k moderním elektronickým sestavám. Repertoár je doplněn nápaditě zaranžovanými jazzovými standardy z období post-bopu.
Po 10.8.
Máme zavřeno
Už jsme doma
jak v České republice, tak v zahraničí není podobná hudba, jakou UJD hraje, k nalezení. Je punkově divoká, naléhavá, zároveň kompozičně náročná, do detailu propracovaná s nadčasovými texty. Typický je zvuk trubky, sbory, neuvěřitelné tempo a živá vystoupení, jež oplývají silnou energií. Snad i proto jejich publikum s nimi nestárne.
Acoustic Fields
kapela vznikla v polovině roku 2014 jako akustická varianta skupiny Narcotic Fields. Rychle se ovšem stala autonomním subjektem budující si repertoár z vlastních písní. Z dosavadního působení stojí za zmínku opakovaná účast na festivalu pouličních divadel Divadelní Kontejner, Festival Hustoles či vítězství v brněnském kole soutěže Porta 2015 a následná účast na hlavní "Portě" v Řevnici. Kapela pochází z Brna a využívá klasický písňový formát, zároveň folkový základ obohacuje o alternativní prvky.
Po 17.8.
Máme zavřeno
Jáma s hranostajem
převážně akustické uskupení Jáma s hranostajem si pohrává ve svých anglických i českých autorských skladbách s jemně melancholickými melodiemi hraničícími s alternativou a temnými zákoutími folku ve složení kytara, zpěv, beatbox, smyčcový nástroj nebo mandolína, dáma a kyvadlo. Do Pekárny přijdou společně s vydáním nových písní ve formě EP s názvem "Pusto".
Liem
Vladimír Jaške je rockový kytarista též známý jako Liem nebo Mr.Depresario. Mezi léty 1998 až 2013 působil v kapele Sonyk Bel. V roce 2011 se autorsky spolupodílel na albu Libertin (Kofe-In). Od roku 2014 působí v hudebním projektu Munroe. V roce 2016 natočil první sólové EP "Nože" a nyní přichází s novým EP "Čínská kočka".
Permanent Risk
brněnská rocková kapela, která se zformovala v roce 2018 a inspiruje se především styly jako grunge, post-punk a alternative. Než přesné škatulkování má ovšem raději jednoduché označení rock - někdy zemitější, jindy témeř akustický, ale vždy odehraný s nasazením a energií. Permanent Risk pravidelně koncertuje a na kontě má také 2 EP, která si můžete poslechnout na všech streamovacích službách.
Backsight
Otakar Šamánek – kytary, zpěv, Jiří Gruber – kytary a bicí nástroje, Martin Zahradník – foukací harmonika, zpěv a bicí nástroje, Víťa Hrbáč – kontrabas. Brněnská kapela BACKSiGHT působí na bluesové scéně od roku 2004 a v jejím repertoáru se objevují různá žánrová zaměření převážně související s blues (např. soul). Repertoár kapely obsahuje vlastní tvorbu, bluesové standardy i známé „nebluesové“ písně. Kapela se vícekráte probojovala do finále známého festivalu Blues Aperitiv v Šumperku. V roce 2018 vydala živé album natočené ve studiu Stará Pekárna. Zvláštností souboru je, že o hru na bicí se dělí kytarista (hraje nohama) s harmonikářem (hraje rukama).
Po 24.8.
Máme zavřeno
Band of Heysek feat. Ester&Martina
blues brněnské legendy Band of Heysek je notně humpolácké, sycené těžkotonážními riffy i zpěvem, který si nehraje na nějakou konzervatoristickou dokonalost. Trio Jan Švihálek – kytara, zpěv, Mojmír Sabolovič – baskytara, Lukáš Kytnar - bicí stojí pevnýma nohama uvnitř pevných žánrových konvencí. Pracuje s nimi však velmi tvárně, obaluje je do hluku a špíny a žije tím, co hraje. Jsou tak na pódiu důvěryhodní do posledního tónu. Prostě takové mile špinavé a vysoce autentické blues, které má na kontě již tři vysoce ceněné nahrávací počiny - ten třetí nahraný přímo v kolébce blues, Mississippi.
Kulturní úderka
Štěpán Dokoupil (CZ) – kytara, zpěv, Omer Blentić (BiH) – klávesy, Mojmír Sabolovič (CZ/BiH) – baskytara, Lubomír Eremiáš (CZ) – bicí, Vladimír Sabolovič (CZ). Kvarteto muzikantů z Brna a Sarajeva se vrátilo s novým albem. Poměrně syrová záležitost, zvukově i pocitově sahající od psychedelického blues 60. let po americkou klubovou scénu reprezentovanou třeba Jon Spencer Blues Explosion. Kulturní úderka má však svůj zvuk, svůj projev, byla, je a bude vždy autentická. Nerozpakuje se pracovat s jemným zvukem akustické kytary nebo naopak elektrickým nášupem, ve kterém ale najdete třeba i klávesy či prostor pro bubeníka. recenze Milana Tesaře (Radio Proglas): "Já vnímám nové album Kulturní úderky jako jedno z největších překvapení loňského roku na tuzemské scéně. Dokonce jsem nahrávku zařadil do pořadu s deseti nejzajímavějšími českými alby roku 2018 napříč žánry".